Followers

Sunday, June 9, 2013

Checklist Majlis Aqiqah Qaid

Assalammualaikum....

Sabtu dpan ni (15/6/2013) aku n hubby planning nak bt majlis aqiqah utk anak kedua kami, qaid arid serta sambutan hari lahir qaid 1st year...brg2 masih tgh cari n kumpul sikit2...baru smalam aku, hubby n my mom gi beli...

Kat bawah ni aku senaraikan checklist utk majllis tu nnti, bkn ape takut ade yg trtinggal pulak...

1.  Kambing - Done

hari rabu lepas kami dah gi cari kat bkt beruang...tp cam mahal skit harga dia..smlm kami cari kat area ayer molek n bukit lintang...cam jauh je nak kna gi ambik nnti...so kami decide nak ambik kat bukit beruang tauke kambing tu nama dia pak ali, dia kenal mak mertua aku so harap2 dpt la murah skit...ape2 pun tggu ari isnin ni baru gi byr deposit...

2. Ayam - Done

Order kat dak shahrul tauke ayam yg keluarga makmertua aku selalu beli...

3. Barang2 utk memasak - x cari lg tggu ari rabu bru nak beli..

4. group Marhaban - Done

Kami ambik budak2 tahfis merlimau..

5. Canopy n chef - Done

Yang ni free sponsor by MHI Teguh ent.....hehehe...almaklum la family hubby aku ade bisnes catering...disebabkn free so hubby pun ambik 2 canopy...huhuhu

6. Goodies - Done

Baru gi beli smalam...sampai lenguh2 kaki brjalan...

7. Photographer - sendiri la...

ape guna ade camera digital kalau x digunakan...huhuhu

Satu je yg aku tgh pening skrg ni " bila hari nyer nak gi mnjemput sedara mara" jemput awal tkut org lupa..aku dah bt kad tp hubby cam x setuju je nak mnjemput pkai kad...aku tkut sedara x tau alamat rumah aku...ni kan 1st time kami bt kenduri kat rumah bru kami...ape2 pun aku skrg ni sgt2 gugup nak bt majlis ni...rasa mcm nak bt majlis kahwin anak je...tkut sgt2...mudah2an majlis kami brjalan dgn lancar dan teratur...

Kepada rakan2 opis n blogger2 yg mengenali diri ni dijemput hadir ke majlis Aqiqah, sambutan 1st birthday qaid, Kenduri masuk rumah baru & kenduri arwah utk ayahanda, nenekanda2, atokanda2 & kakakanda tercinta...

Sekian dulu utk N3 kali ni...


1 comment: